ENG | PL

ZAP SZNAJDER BATTERIEN S.A.

Rok założenia 1925

 

Puls Biznesu, nr 94, 16/18.05.2003

Redakcje radiowej „Trójki” i „Pulsu Biznesu” postanowiły pomóc młodym polskim przedsiębiorcom w zdobywaniu rynków Unii Europejskiej. Jak? Promując tych, którym się to już udaje. Tych, którzy od lat przecierają tamtejsze szlaki handlowe i zdobywali wartościowe przyczółki. Tych, którzy mają cenne doświadczenia i mogą się nimi podzielić. [...] Postawiliśmy na ludzi młodych. Nasz finalista nie mógł mieć więcej niż 45 lat. Daliśmy szansę firmom małym i średnim, systematycznie zwiększającym eksport towarów i usług na rynki UE. Co szczególnie ważne – w rywalizacji mogli wziąć udział tylko wiodący lub wyłączni właściciele spółek. Przyjęliśmy też zasadę, by nie dyskryminować firm, które sprzedają pod obca marką.

Nie ukrywaliśmy jednocześnie, że większą sympatią będziemy darzyć tych, którzy potrafili stworzyć własny brand. Naszym celem było więc wyłonienie przedsiębiorców, którym moglibyśmy nadać status ambasadora, wizytówki Polski na rynkach unijnych, czyli Huzara Europy.

Do obu redakcji napłynęło kilkadziesiąt zgłoszeń kandydatów. Przekrój branż był imponujący – od producentów butów, zabawek, sprzętu medycznego, odzieży, po firmy tworzące zaawansowane rozwiązania teleinformatyczne. Ostatecznie na posiedzeniu jury konkursu Huzar Europy, które odbyło się 16 kwietnia 2003 r. w redakcji „Pulsu Biznesu”, do ścisłego finału zakwalifikowano:
  • Artura Dyro, Young Digital Poland
  • Adama Pstrągowskiego, Silver&Amber
  • Jerzego Dryndosa, Logotec Engineering Group
  • Lecha Szanjdera, ZAP Sznajder Batterien
  • Irenę Osiak, Med.&Life.